fbpx

חלון פנורמי – משבר נוירוטי

משבר נוירוטי הינו מצב נפשי קיצוני של חוסר שקט, אובדן סדר חיים אשר היה נכון עד כה ואיננו יעיל יותר. בשלבי ההתפתחות והשינויים אשר החיים מכתיבים לפרט היחיד נדרש לשינוי פנימי ולהסתגלות לדרישות המציאות. הסרט 'חלון פנורמי' מתאר זוג העובר משבר חריף מידי – משבר נוירוטי – בין תפיסותיו וערכיו לבין לחצי החברה. מה שנראה היה כפשוט בהתחלה מתגלה בהמשך כבלתי אפשרי לחיות איתו. כל זאת דרך תיאור לידתו של עולם ההייטק.

משבר הדחף להיות מיוחד והכורח להיות כמו כולם – 'חלון פנורמי' מציג משבר נוירוטי:

'חלון פנורמי' הנו סרט אמריקאי המתאר את קורותיהם של זוג צעיר פרנק ואפריל מרגע פגישתם האקראית בפאב ועד לסופם הטראגי של הזוגיות ושל חייה של האישה. התמה העוברת כחוט השני לאורך הסרט עוסקת בדחף להיות מיוחד מול מאמצי הסביבה לתרבת את היחיד ועצב אותו בתבניות אחידות. היא – שחקנית בתחילת דרכה. הוא – לא יודע מה הוא רוצה להיות כשיהיה 'גדול'. הוא אומר: 'לו ידעתי מי אני הייתי משעמם את שנינו תוך חצי שעה'.

סיפור האהבה בין פרנק לאפריל עובר תחת לחצים חברתיים שונים 'להיות כמו כולם'. מול לחצי החברה 'להיות כמו כולם', השניים רואים בעצמם שונים ומיוחדים. המיוחדות שלהם בולטת ומהווה מקור של משיכה בשכונת המגורים הבורגנית ובמקום העבודה של פרנק. מצד שני היא מעוררת חרדה וביקורת באותה המידה.

במהלך הסרט הזוג עומד מול דילמה: האם לנהוג באופן אותנטי ומנוגד לזרם החברתי? או לחלופין , להתמסר לקוד החברתי, להיכנע קודים החברתיים ולהסתפק במקום הנוח אשר היא מציעה. דרך סיפורו של פרנק הסרט מציג את לידתו של עולם הייטק, של האנונימיות והיחס המחפצן לעובדים בו. (פוסט נוסף שכתבתי על עולם ההייטק)

הקונפליקט שבין 'להיות מיוחד' לבין 'להיות כמו כולם' – הינו מרכזי ואוניברסאלי. כל ילד אשר ביקר בגן הילדים מתמודד עמו. בשלבי חיים שונים אנשים עומדים מול תובנה כואבת כי האיזון בין היות מיוחד לבין היות כמו כולם הופר. המיוחדים מידי בעיני החברה סופגים דחייה ותיוג כמו היו 'משוגעים' או 'מוזרים' ומצד שני אלו אשר מאבדים את ייחודיותם נופלים לחיים אוטומטיים וחסרי טעם. אפריל אשתו של פרנק לא יכלה לסבול את ההרגשה הזאת, וחוותה משבר נוירוטי חריף.

עד כאן אני, אשמח לתגובתך:

שתף פוסט זה:

המקום לתגובות שלך:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דר' קופל אליעזר - טיפול פסיכולוגי בגישה אינטרוסובייקטיבית
אישי, פשוט, נוגע ויעיל.
×

פרטים ביחס לקבוצה

קופל אליעזר

0525838686

× ווטסאפ?
דילוג לתוכן