fbpx

פסיכואנליזה אינטרסובייקטיבית

איך טיפול פסיכואנליטי עוזר?

טיפול פסיכואנליטי מתאים לאנשים אשר רוצים להבין את עצמם.

מבנה הנפש הוא כזה שאנחנו בעצם נמצאים במגע יום יומי עם אחוז קטן מאד שלה.  במעמקי הנפש שוכנים זיכרונות ילדות – זיכרונות לא זכורים, אלו שאנחנו לא חושבים אותם אולם מסתבר שהם מאוד מאוד חשובים  ומאוד משפיעים על מצב רוחנו על הפרשנות שלנו את העולם הסובב ואת עצמנו בתוכו.  תבניות חשיבה פנימיות אלו – אשר כאמור איננו מודעים להן הינן גורם קריטי לאופן בו אנו חווים את חיינו.

פסיכואנליזה, מטרתה לאוורר את המבנים הנפשיים הפנימיים הללו, להעלות אותם למודעות תוך כדי דיבור הדדי ובכך ליצור שני רווחים משמעותיים למטופל: אלף, האנרגיה הנפשית אשר שימשה אותו במטרה להדחיק ולהימנע מלפגוש במבני נפש אלו – אנרגיה זו נחסכת מעתה ויכולה להתפנות למטרות חיים חדשות.  אולי זה מה שנקרא בלשון העם – רווחה, תחושה של 'רווח לי'.

רווח שני, הינו שינוי ושיפור אשר יכול להתרחש רק כאשר המבנים הפנימיים, אשר נושאים עימם לא אחת איכות טראומטית, פוגשת את המודעות. עצם העליה למודעות, והדיבור המשותף, הינו תולדה של שינוי ומוליד שינוי נוסף.

בשיחה מרתקת ושווה צפייה אשר בה הפסיכואנליטיקאים אמירה שמחה-אלפרן וג'רלד גרג'ילו, האחרון מציע מושג אשר הוא קורא לו 'מרחב פנימי של שקט'  –  זהו מקום בו אתה יכול לשמוע ולפגוש את אותן דמויות משמעותיות מהעבר ולהעריך את השפעתן גם בהווה ועל העתיד.  'המרחב השקט' מותקף ומאותגר כל הזמן על ידי מרוץ החיים והרעש התרבותי הנובע מחיים מערביים השגיים ועתירי גירוי  –  אולם ללא 'המרחב השקט' אנחנו מאבדים מגע עם עצמנו ועלולים לחיות חיים של אחרים.

מתלבט, יש לך שאלה, מעוניין בשינוי ...

גלילה לראש העמוד
דר' קופל אליעזר - טיפול פסיכולוגי בגישה אינטרוסובייקטיבית
אישי, פשוט, נוגע ויעיל.
×

פרטים ביחס לקבוצה

קופל אליעזר

0525838686

× ווטסאפ?
דילוג לתוכן