הפרעות בשינה

שליש מחיינו אנו מבלים בשינה. שינה הינו אותו פרק הזמן המעברי המבדיל בין 'היום' ל'מחר'. הפרעות בשינה הינן שם כוללני למצבים של שינה וטרום שינה. הפרעות אלו כוללות את הקושי להירדם, את הקושי להתעורר, חלומות בעתה (סיוטים) התעוררויות תכופות וכדומה. המעבר ננמצב של עירנות לשינה אמור להיות טבעי אולם לא תמיד הוא כך. למעשה אנחנו חווים יום יום בעת הליכתנו לישון מצב של מעבר משליטה מליאה להרפיה מליאה תוך כדי וויתור על המצב המוכר של 'מודעות'. חלומות, הינם המגע המודע שלנו למתרחש באותן שעות של ניתוק מהמציאות. שינה איננה 'אי ערות' בלבד, אלא מצב תודעתי חשוב ומפרה גם ביחס לשעות הערות והתפקוד.

חוסר בשינה וחוסר בשינה רציפה מעיב על מצב רוחנו במהלך היום. אנשים החווים קשיים אלו לעיתים חשים קצרי רוח, עצבניים, עייפים, מדוכאים וריקניים. במקרים קיצוניים ההפרעות בשינה מזינות את עצמן ונוצרת 'חרדה משינה' המשפיעה לרעה על התגברות ההפרעה.

איך אני יכול לעזור לך?

הטיפול בהפרעות בשינה, כפי שאני מציע, הינו יחודי לכל אחד. בראש ובראשונה יש להבין את הבעיה ולמפות אותה. יש לבחון היטב מהו המרכיב הבעייתי. האם הקושי הוא בחרדה סביב נושא מסויים? אולי עומס קוגניטיבי? האם קיים קושי לשחרר שליטה ולתת לעצמך 'ליפול' לשינה? טיפול מעמיק בנושא השינה כולל שיחרור ושיחזור היכולת לישון, אך יותר מכך מגע מחודש עם הערכים הבריאים והנעימים של השינה כתופעה חיונית ומרכזית. ביחד נבין האם ההפרעה בשינה הינה סמפטום של בעיה עמוקה יותר או שההפרעה בשינה הינה הגורם להפרעות משנה נוספות, ואולי שתי התשובות נכונות?

אשמח לשוחח איתך באפשרות לטיפול ביכולת להרדם, לטיפול באפשרות לישון רצוף, לטיפול הכולל פירוש החלומות. כל זאת בדרך לשינה בריאה ולחיים מלאים.

מתלבט, יש לך שאלה, מעוניין בשינוי ...

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן