47. עצמי אמיתי
עצמי אמיתי מהו העצמי האמיתי – מי יודע? וויניקוט (Winnicott, 1984) כמי שחתום על המושג הזה לא ממש הסביר. אלו דבריו לאחר שהסביר באריכות מהו
עצמי אמיתי מהו העצמי האמיתי – מי יודע? וויניקוט (Winnicott, 1984) כמי שחתום על המושג הזה לא ממש הסביר. אלו דבריו לאחר שהסביר באריכות מהו
עצמי כוזב המושג 'עצמי כוזב' והמושג הבא אף יותר ממנו: 'עצמי אמיתי' – יכולים לקחת אותנו לדיונים ברמות הגבוהות של הפסיכולוגיה – מה שמכונה
מרחב פוטנציאלי אנחנו עולים השבוע קומה: אני קורא לה 'הקומה הרגרסיבית'. רגרסיבית מכמה סיבות. בעיקר בגלל יחסי מטופל תינוק – מטפל אמא. הרגרסיה בקומה הזו
עיצוב האינדבידואל היום אנחנו מסיימים רצף של תשעה מפגשים שעסקו בתיאוריה של מאהלר: 'הלידה הפסיכולוגית של הילד', והרצף הזה סוגר רצף גדול יותר שעסק בתקופה
רפרושמה קטע קצר מתוך תוכנית טלוויזיה אשר בה התבקשו אנשים להיכנס לחדר מבודד ולדבר למצלמה. הם התבקשו לדבר על אהבה במשך שלוש דקות בלבד: היא
אימון מתוך המעטפת הסימביוטית 'הורה-תינוק' בוקע – פורץ פסיכולוגית – הילד כאינדבידואל. מיד לאחר ה'בקיעה' – בחודש השני לחייו – הוא יעבור ארבעה תת שלבים
דיפרנציאציה מעבר לכך שהנושא היום הוא המושג 'דיפרנציאציה'. הוא השלב הראשוני ביציאה מתפיסת העולם הסימביוטית 'אני והיא- אנחנו יחידה אחת בלתי ניתנת לניתוק', הייתי רוצה
לידה פסיכולוגית המושג 'לידה פסיכולוגית' במסגרת המפעל 'בין שעה לשעה' ידובר כמושג קליני המתרחש או שאיננו מתרחש – במהלך הטיפול. מהו הדבר הזה אשר קורה?
אוטיזם אחד האתגרים הגדולים למטפלים דינמיים הוא לטפל במצבים אוטיסטיים. לכאורה המצב האוטיסטי שתכף נגדיר אותו, חותר תחת הנחת המוצא של הפסיכואנליזה שאדם א' משפיע
סימביוזה לפי מאהלר – באופן התפתחותי ישנם שלושה שלבים: אוטיסטי, סימביוטי, ולידה פסיכולוגית באמצעות תהליכי ספרציה-אינדבידואציה. היום אביא ארבעה מקורות סביב העניין הזה. המשותף לארבעת
אחזור תוך מספר שעות
פרטים ביחס לקבוצה
קופל אליעזר
0525838686