fbpx
Atlante _ Mythologiae

אכזבה. אכזבה בחיים – אכזבה מהחיים

אכזבה – הגדרה אפשרית

שתי מילים: 'יעוד' ו'גורל'. בהתחלה שתי המילים הללו נשמעות דומות. נשמע שהן עוסקות בעתיד האישי .שלנו ולכן הן נושאות תוכן דומה. אולם האמת היא שהן שונות ואפילו מנוגדות במידה רבה.

היעוד שלנו היא מילה המאגדת את הפוטנציאל הפנימי שלנו אשר איתו נולדנו ואשר צמח איתנו. היעוד הינו אוסף הכוחות שלנו אשר מקרין על האפשרויות אשר אנחנו יכולים ליישם בעתיד. יעוד מאגד את תפיסת העצמי שלנו – איך אנחנו רואים את עצמנו באופן עמוד, ומתוך זה את השאיפות שלנו לעתיד. אלו משקפיים אשר באמצעותן אנחנו מסתכלים על המציאות, רואים אופציות להתפתחות, אפשרויות מעניינות להתקדם אליהן ולאורה של תפיסת היעוד אנחנו מקבלים החלטות.

גורל לעומת זאת. הינו המגע שלנו עם המציאות. גורל, בניגוד לייעוד מגיע מבחוץ פנימה. גורל הוא המסגרת אשר בתוכה אנחנו פועלים. גורל הינו הביטוי לחלקים במציאות אשר לא בחרנו – טובים או רעים – וגורל הינו החלק במציאות אשר אין בכוחנו לשנות.

לרוב אין הלימה מוחלטת בין היעוד לגורל. לכן אנו אומרים: להגשים את היעוד, להשלים עם הגורל. אולם כאשר ישנה הלימה נמוכה מידי או אף התנגשות, בו אדם מרגיש שבמסגרת גורלו הוא לא מסוגל להביא לידי ביטוי את היעוד שלו. בן אדם כזה מרגיש אסיר בגורלו.

אכזבה עמוקה, אכזבה קיומית הינה הייאוש מהפער הכואב שבין היעוד לבין הגורל

מכאן הדרך לחוסר אונים ואף לדיכאון קצרה..

(להרחבה ראה בולאס 2011)

 

שתף פוסט זה:

המקום לתגובות שלך:

תגובה אחת
  1. דיכאון קליני - קופל אליעזר הגב

    […] ניתן לרדת לשורשי הדיכאון, אשר ברובם סובבים סביב אכזבה (משהו שכתבתי על אכזבה בחיים), בדידות וחרדה […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דר' קופל אליעזר - טיפול פסיכולוגי בגישה אינטרוסובייקטיבית
אישי, פשוט, נוגע ויעיל.
×

פרטים ביחס לקבוצה

קופל אליעזר

0525838686

× ווטסאפ?
דילוג לתוכן