fbpx
מסיכות

טיפול וירטואלי Cybertherapy

טיפול וירטואלי

טיפול וירטואלי הינו טיפול אשר איננו נערך במסגרת המקובלת של 'חמישים דקות, יום ושעה קבועים, בקליניקה של המטפל'.

הטיפול הפסיכואנליטי גיבש את הטכניקה הטיפולית שלו במקביל לשמירה קפדנית (ויש אומרים נוקשה) על המערך הטיפולי. היענות למערך הטיפולי, ויותר מכך קושי לשמור על המערך הטיפולי, כמו גם הפרות של החוזה הטיפולי, מהווים כר לפעולות טיפוליות שונות. כאשר המערך נפרץ או מתעקם (המטפלים משתמשים לרוב במילה 'setting'), סימן שמשהו קורה בין המטפל למטופל ולכן יעיל ורצוי לחשוב עליו ולדון בו.

Cyber-psychoanalysis

לאחרונה מתקיים דיון עירני ביחס לטיפול פסיכואנליטי במרחבים הווירטואליים. מרגע לרגע הטכנולוגיה מתקדמת וגם מתפשטת. הסמרטפון, והמחשב, מהווים הרחבה של המערך הנפשי – אנחנו יכולים יותר ואנחנו שוהים יותר ברשתות החברתיות ובכלל באינטרנט.

הטכנולוגיה מאפשרת תקשורת זורמת וטיבעית יותר בין אנשים. מתפתחות שפות דיבור היחודיות לפלאטפורמות הטכנולוגיות השונות.

אנשי טיפול שונים מגבשים יחס שונה למרחב הווירטואלי. יש הרואים בו שינוי תרבותי הרי אסון, יש הרואים בו הכרח לשינוי לאו דווקא רצוי, ויש הרואים הזדמנות להרחבת השיח הטיפולי. אני אחד מאלה הרואים בו הזדמנות מרתקת.

טיפול בסקייפ

לאחרונה הזדמן לי לטפל בסקייפ. אני לא בטוח שהטכנולוגיה היא שלילית בלבד. הכלל אשר אני קובע ביני לבין המטופל הוא שהמפגשים יתרחשו בשעה קבועה, ושכל אחד מאיתנו יהיה בחדר סגור. כך הסביבה הטיפולית הבטוחה נשמרת, ואני חושב גם, שהיכולת ליצור שיחה משמעותית לא רק שלא נפגעת אלא אף מתרחבת.

 

האישיות הוירטואלית

אולם מעבר לכל, מעניינת אותי ההרחבה אשר האישיות הווירטואלית עוברת דרך המדיות השונות. אנחנו קולטים יותר, מהר יותר, אינטנסיבי יותר וללא גבולות. עד כמה הסמרטפון אשר אנחנו מחזיקים כרגע ביד הינו כלי, עד כמה הוא איבר חישה, או עדשה מקריבה ועד כמה הוא הרחבה של האישיות?

בטיפול ווירטואלי ישנה הזדמנות יוצאת דופן לפגוש מטופלים מסויימים בדיוק במקום בו הם נמצאים רגשית.

 

 

 

שתף פוסט זה:

המקום לתגובות שלך:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דר' קופל אליעזר - טיפול פסיכולוגי בגישה אינטרוסובייקטיבית
אישי, פשוט, נוגע ויעיל.
×

פרטים ביחס לקבוצה

קופל אליעזר

0525838686

× ווטסאפ?
דילוג לתוכן